Tuesday, July 23, 2013

do we really need the moon? / har vi virkelig brug for månen?

Do We Really Need the Moon?

At 3.47 - that's digital clock for ya - the first bird started singing. I was a wake to witness it. I could easily blame my insomnia on the full moon blasting its light in through my windows, the late coffee, the heat, not getting up until 1.30 PM ... on anything, really. Or nothing. But even a skewed rhythm is a rhythm. You just have find a tune that fits.

surfing the channels
I find a program
'Do We Really Need the Moon?'




Har vi virkelig brug for månen?

Klokken 3.47 - det' lige det med digitale ure - begyndte den første fugl at synge. Jeg var vidne til det, for jeg var vågen. Jeg kunne sagtens skyde skylden for min søvnløshed på fuldmånen, der ligefrem kastede sit lys ind gennem vinduer, den alt for sene kaffe, varmen, at jeg ikke stod op før 13.30 … jeg kunne beskylde hvad som helst. Eller ingenting. Men selv en skæv rytme er en rytme. Man skal bare finde en melodunte, der passer til den.


på kanalrundfart -
jeg finder et program
'Har vi virkelig brug for månen?'




No comments:

Post a Comment