Saturday, November 7, 2015

An Ordinary Death / En almindelig død

In a short intense visit a bluebottle flies frantically around my rooms on a dark November night bumping into the even darker eyes of the windows and my one hanging lamp. It expires on the floor some 15 minutes later as the first sounds of the bass from a party at the inn across the road manages to make its way into my inner ear filled with the fluid the head cold caused. Though inhibited in movement due to the abnormal pressure behind it the eardrum manages to pass on some reminiscent bars of a country and western song which my mind of course completes with the notes I cannot hear (it's not difficult filling out the blanks in a c&w construction) and I hurry up to close the window.

where the green ones were yellow and death

I can't f*cking stand country and western music.






I et kort intenst besøg flyver en spyflue febrilsk rundt i mine stuer på en mørk novemberaften bumpende ind i de endnu mørkere vinduesøjne og min eneste hængelampe. Den udånder på gulvet næsten 15 minutter senere, da de første lyde af bassen fra en fest på kroen på den anden side af vejen formår at finde vej til mit indre øre fyldt med væsken forkølelsen har skabt. Selvom den er hæmmet på grund af det unormale tryk bag den, lykkes det for trommehinden at videregive nogle ufuldstændige takter af en country og western sang, som min hjerne selvfølgelig fuldender med de toner, jeg ikke kan høre (det er ikke svært at udfylde de blanke steder i en c&w konstruktion), og jeg skynder mig at lukke vinduet.


hvor de grønne engang var gule og døde

Jeg kan kraftedeme ikke fordrage country og western musik.

No comments:

Post a Comment