Thursday, October 22, 2015

Oct 22nd -15 / 22. okt. -15


in the drums of the tears the heritage of war



i tårernes trommer krigens arv




:




the pain in the writing fingers so far from a clear sky



smerten i de skrivende fingre så langt fra en klar himmel




:




Pushing him up the hill the man in the wheelchair tells me “I'm 73. I was born in -42, so I must be 73. I'm 73. I'm 73, I was born in -42, so I must be 73. There's the station. Just get me over there. Oh, there goes the train. What the heck, another will be here in half an hour and it doesn't rain. Here's a coin, young man. I'm 73. I was born in -42, so I must be 73.”.


in the toilet too autumn arrives in the shape of a dead leaf


The warmth of the coin slowly evaporates in the autumn gale.







Mens jeg skubber ham op ad bakken, siger manden i rullestolen til mig ”Jeg er 73. Jeg blev født i -42, så jeg må være 73. Jeg er 73. Jeg blev født i -42, så jeg må være 73. Der er stationen. Jeg skal bare derover. Nå, der kører toget. Hvad pokker, der kommer et til om en halv time, og det regner ikke. Her er en skilling, unge mand. Jeg er 73. Jeg blev født i -42, s jeg må være 73”.


også i lokummet ankommer efteråret i form af et dødt blad


Møntens varme fordamper langsomt i efterårskulingen.




:




how they increase in numbers puddles



hvor de vokser i antal pytter




:




all the zig-zags of my brain crammed into two eyes



alle min hjernes zig-zagger presset ind i to øjne


No comments:

Post a Comment