Wednesday, May 27, 2015

Hey Joe en Francais / Hey Joe på fransk

Hey Joe en Francais

”Hey Joe
Court pas comme ça, dis
Y a pas le feu chez toi
Hey Joe
Vient dire bonjour
T'en mourras pas …

and some more I don't fully understand sneaks into my head as I do the dishes for the last couple of days (some sappy film I didn't zap away from). French rock can be be trés cool (I remember a girl from way back when, who introduced me to Les Rita Mitsouko; we didn't talk much …), but I know the Hendrix tune and do a tremendous guitar solo on the dish brush, even if I say so myself (K.'s out to haunt some airheads thinking they're ghost hunters) and at least it means my hearing is coming back.

staring at fantasy ants
this is where
religion begins







Hey Joe på fransk

”Hey Joe
Court pas comme ça, dis
Y a pas le feu chez toi
Hey Joe
Vient dire bonjour
T'en mourras pas …

og noget mere, som jeg ikke helt forstår sniger sig ind i mit hoved, mens jeg tager opvasken fra de sidste par dage (en eller anden vammel film, jeg ikke fik zappet væk fra). Fransk rock kan være trés cool (jeg husker en pige fra for længe siden, som introducerede mig for Les Rita Mitsouko; vi talte ikke meget sammen …), men jeg kender Hendrixsangen og fremfører en fantastisk guitarsolo på opvaskebørsten, hvis jeg selv skal sige det (K. er ude for at hjemsøge nogle dummernikker, der tror, de er spøgelsesjægere) og i det mindste tyder det på, at min hørelse er ved at vende tilbage.

stirrer på fantasi-myrer
det er sådan
religion opstår


....

Johnny Hallyday's French version of Hey Joe




No comments:

Post a Comment