Saturday, March 8, 2014

Sub-bass - haibun

Sub-bass

new tenants downstairs their cooking is Danish the one that's home all day likes machine-made house-music with a deep sub-bass must be loud I never heard anything from down there before not even from those who at least once a week came to apologize for the screaming baby we hope it didn't bother you I didn't hear anything I never asked if they heard me she was weird he was a dog and her mother had the final say she moved he drank and eventually moved too not being able to live alone in this godforsaken village


rain inside the rain
a hole from my youth
still in my pocket

–-

Publ: Notes from the Gean No 20, June 2013





Sub-bas

nye lejere nedenunder de laver dansk mad dén der er hjemme hele dagen kan lide housemusik lavet af maskiner med en dyb sub-bas må være højt jeg har aldrig før hørt noget dernedefra selv ikke fra dem der dengang kom mindst en gang om ugen for at undskylde for den skrigende baby vi håber ikke at det generede dig jeg hørte ingenting jeg spurgte aldrig om de hørte mig hun var underlig han var en hund og hendes mor bestemte alting hun flyttede han drak og flyttede sidenhen ude af stand til at bo alene i denne gudsforladte landsby


regn inde i regnen
et hul fra min ungdom
stadig i min lomme

No comments:

Post a Comment