Wednesday, December 26, 2012

the letter pt. 2 / brevet del 2








I looked at the artful yet wobbly handwriting and signature of the letter. I saw an elderly man of the world before me dressed in clothes fitting the late Baroque period. Or the Mozart period. Something like the typical “Three Musketeers” but with dirty and worn clothes as the logical result from an unattached dreamy way of living. A hopeless romantic's roughed feathers. But a romantic nonetheless. And for some reason he's on a prancing horse waving his hat. The paper carries the scent of tobacco.


flow as you like
I'm an uphill man'o'mud
for my lady




Jeg kiggede på brevets kunstfærdige og dog usikre, rystede håndskrift og signatur. Jeg så for mig en verdensmand klædt i tøj, der ville passe til den sene barok. Eller Mozarts tid. Noget i retning af det typiske for ”De Tre Musketerer” , men med snavsede og slidte klæder som det logiske resultat af et frit liv og et drømmeagtigt liv. En håbløs romantikers pjuskede fjer. Men ikke desto mindre en romantiker. Og af en eller anden grund sidder han på en stejlende hest og svinger sin hat. Papiret dufter af tobak.


flyd som du vil
jeg er en opadbakke-muddermand
for min frue

No comments:

Post a Comment