Saturday, July 3, 2021

Glasses / Glass

- Now you’ve done it again, I say to myself.

- Done what? I ask me.

- Poured coffee in the water glass and water in the coffee glass.

- What’s wrong with that? A glass is a glass.

- No, I say to me, the small glass is for coffee, the big glass is for water.

- But it’ll taste the same. Glass doesn’t retain the taste from what has been in it, I argue.

- But you had a little of coffee in the coffee glass and plenty of water in the water glass. Now you only have absurdly thin coffee in both.

- Must be the heat, I say.

- What heat? I ask.

- Come out of the fridge and you can feel it.

- No thanks. I’d rather stay in here.

- Suit yourself, but mind that you don’t sit on the tomatoes.

- What tomatoes?

- Those just next to chair. Can you see them?

- Oh, those. Thought it was gazpacho.

- Idiot!

- Sorry, how was I to know they were there? I say to me.

- You put them in there yourself, you moron!

- Sorry. I’ll make some new ones.

- Make some new ones? You can’t make tomatoes.

- I can try. I have ketchup and fish paste in here. I can mix that and make small balls.

- Fish paste? We have no fish paste. We have some salmon for tonight’s dinner, I say.

- We had. I sat on that too.


...


fish-walking time

Basho and Zappa compare

snorkels


--*--


- Nu har Du gjort det igen, siger jeg til mig selv.

- Gjort hvad? spørger jeg mig.

- Hældt kaffe i vandglasset og vand i kaffeglasset.

- Hvad er der galt med det? Et glas er et glas.

- Nej, siger jeg til mig, det lille glas er til kaffe, det store glas er til vand.

- Men det vil da smage af det samme. Glas smager ikke af det, der har været i det.

- Men der var allerede en smule kaffe i kaffeglasset og meget vand i vandglasset. Nu har Du kun absurd tynd kaffe i begge.

- Det må være varmen, siger jeg.

- Hvilken varme? spørger jeg.

- Kom ud fra køleskabet, så kan Du mærke den.

- Ellers tak. Jeg vil hellere blive her.

- Som Du vil, men pas på at Du ikke sætter Dig på tomaterne.

- Hvilke tomater?

- Dem lige ved siden af stolen. Kan Du se dem?

- Åh, dem. Troede det var gazpacho.

- Idiot!

- Undskyld, men hvordan sku’ jeg vide, at de var der? spørger jeg mig.

- Du har selv sat dem der, tåbe.

- Undskyld. Jeg laver nogle nye.

- Laver nogle nye? Du kan ikke lave tomater.

- Jeg kan prøve. Jeg har ketchup og fiskepasta herinde. Jeg kan blande dem og lave små kugler.

- Fiskepasta? Vi har ikke noget fiskepasta. Vi har noget laks til aftensmaden.

- Vi havde. Jeg har også siddet på den.



fiske-lufte tid

Basho og Zappa sammenligner

snorkler


No comments:

Post a Comment