Sunday, January 6, 2013

the letter pt 4 / brevet del 4

Of course, as it goes with mysteries like this, my mind started working with “who, what and why” on its own and - coincidence or not - I caught a flu with attacks of high fever. A perfect state for drifting in and out of dreams or alternate states of realities where I could converse with the possible ghost of Mr. Monte. If he actually hung around, that is. Or rather: he would be able to “talk” to me. I could do nothing.

I started receiving bits of information in a sensory way: visions, smells, different sensations in different parts of my hurting body. When I needed a break - and I did, Mr. Monte being a bit too eager at times - I swallowed a handful of mixed painkillers ...


              wash away any dike
              built by man'o'muds like me
             oh, lady of waters



Selvfølgelig, som det nu er med mysterier som dette, begyndte min bevidsthed at arbejde med “hvem, hvad og hvorfor” ganske af sig selv og - tilfældigt eller ej - jeg fik en influenza med anfald af høj feber. En passende tilstand til at svæve ind og ud af drømme eller ændrede virkeligheder, hvor jeg kunne tale med Hr. Montes spøgelse. Hvis han ellers var til stede, altså. Eller rettere: det han kunne tale til mig, hvis han ville. Jeg kunne ikke gøre noget.


Jeg begyndte at modtage bidder af information via sanserne: syner, dufte, fornemmelser af forskellig art I forskellige dele af min smertende krop. Når jeg havde brug for en pause - og det havde jeg, Hr. Monte var noget ivrig til tider - slugte jeg en håndfuld blandede hovedpinepiller …


             skyl ethvert dige væk
             bygget af muddermænd som jeg
            oh, vandenes frue








No comments:

Post a Comment