Wednesday, April 2, 2014

homeland / hjemland - sequence

in the left heart chamber
what remains
of my homeland

i det venstre hjertekammer
det der er tilbage
af mit hjemland



I could follow the flute
it would lead me
to where I am

jeg kunne følge fløjten
den ville føre mig
til hvor jeg er



lighter than starlight
the cornerstone
of my brain

lettere end stjerneskin
min hjernes
hjørnesten



wasting time again
building a house
on a seahorse's back

spilder tiden igen
ved at bygge et hus
på ryggen af en søhest



”my father's seahorse has many rooms”
my clumsy self spills tea
on the carpet

”min faders søhest har mange boliger”
mit klodsede selv spilder te
på tæppet



Raynaud in the right forefinger*
the mirabelle is the first
to bloom

Raynaud i højre pegefinger*
mirabellen er den første
der blomstrer



oh, what will I be believing ...*
that thought
I thought I had

o, hvad vil jeg tro på ...
den tanke
jeg troede jeg havde



maybe not Chuang Tzu 's butterfly
but manically going
stationtostation

måske ikke Chuang Tzus sommerfugl
men rejser manisk fra
stationtilstation









”Oh, what will I be believing (and who will connect me with love) David Bowie: Station to Station

No comments:

Post a Comment